Nom del tràmit |
Llicències d'activitats: Comunicació de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient |
Què és i per a què serveix? |
És el tràmit a través del qual el titular d’una activitat, que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que procedeix a realitzar una modificació no substancial.
Els criteris per a qualificar la modificació de no substancial, estan previstos a l’annex de l’Ordenança municipal d’intervenció d’activitats.
|
Requisits prèvis? |
La comunicació de la modificació es realitza abans de portar-se a terme.
|
Qui ho pot demanar? |
El titular de l'activitat/ o representant.
|
Quin cost té? |
El que estableixen les Ordenances Fiscals (3.7.- TAXA PER LES LLICÈNCIES AMBIENTALS, AUTORITZACIONS AMBIENTALS I COMUNICACIONS PRÈVIES, I PELS CONTROLS POSTERIORS A L’INICI DE L’ACTIVITAT)
|
Mitjans de pagament: |
La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.
|
En quines dates es pot fer? |
Sempre
|
Com i on es pot fer? |
- Per internet adjuntant, si és el cas, la documentació requerida
- Personalment a:
- Oficina d'Atenció i Informació del Servei de Llicències i Disciplina d'Obres i Activitats, o al Servei d'Atenció Ciutadana
- Les empreses o autònoms també poden efectuar aquesta tramitació a l'Oficina Mataró Empresa sol·licitant cita prèvia per internet
Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) han de presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.
|
Quins documents s'han de portar? |
- Sol·licitud Comunicació no substancial d’una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient (segons model normalitzat FM1650)
- Documentació que identifiqui els paràmetres que defineixin la modificació com no substancial, d’acord amb la normativa sectorial aplicable
- Còpia del DNI o NIF del titular si és a primera sol·licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicaci�� sigui una persona jurídica, caldrà aportar fotocòpia del DNI de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
|
Quant temps triga la resposta? |
En el termini d'un mes.
|
Efectes del silenci administratiu? |
Hi ha resolució per part de l’Ajuntament, motivant si és una modificació substancial o no.
Si en la modificació no substancial amb efectes sobre el medi ambient s’incorporen nous focus d’emissions, la resolució podrà concretar els límits d’aquestes emissions, si aquests límits no estan fixats per la normativa sectorial.
Si la resolució municipal determina que la modificació és substancial caldrà esperar l’atorgament de la nova llicència.
Si transcorre el termini d’un mes des de la data de la comunicació sense que s’adopti cap resolució municipal al respecte, es podrà dur a terme la modificació no substancial.
|
Vies de reclamació? |
Les ordinàries del procediment administratiu..
|
Quina documentació es lliura? |
En cas d’una activitat sotmesa a llicència:
- La modificació es podrà dur a terme si l’Ajuntament considera que no és substancial o bé no es pronuncia en el termini d’un mes.
- La modificació ha de figurar a les actes de control periòdic.
En cas que la modificació tingui efectes per a les persones o el medi ambient, caldrà obtenir la corresponent llicència.
En cas d’una activitat sotmesa a comunicació:
- Còpia de la sol·licitud que correspon al títol habilitant per l’exercici de l’activitat
El titular de l’activitat pot acreditar la comunicació prèvia mitjançant còpia de la documentació presentada, segellada pel Registre general municipal. En qualsevol cas, aquesta còpia formal de la comunicació ha d’estar en tot moment a disposició del personal de control i d’inspecció, en el domicili de l’activitat.
En els altres casos, l’ampliació o la modificació d’una llicència o d’una comunicació prèvia, estarà subjecte a nova llicència o la formalització de nova comunicació prèvia.
Autoliquidació de la taxa (rebut).
|
Altres informacions d'interès: |
T A A
C (Taula d’Accessibilitat a les Activitats a Catalunya) (informació sobre requeriments d'accessibilitat en establiments d'ús públic) Llistat de carrers que han de ser amb llicència provisional 2014
Plànols d'ordenació del Pla General 96
Relació normativa pla general vigent
Registre de planejament urbanístic de Catalunya
Seu electrònica del cadastre (per consultar la referència cadastral)
Tràmits relacionats:
Ajuts per al foment de l'activitat econòmica:
|
Marc legal |
Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats i normatives sectorials
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procedimient Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Instruccions tècniques de l'Ordenança d'intervenció municipal d'Activitats
Ordenança reguladora del soroll i les vibracions Ordenança relativa a la taxa per la prestació del servei de gestió dels residus municipals generats a les activitats.
Ordenances fiscals
|