|
Nom del tràmit |
Gent Gran i Persones amb Dependència: Teleassistència pública |
Què és i per a què serveix? |
Programa adscrit al Departament de Benestar Social de l’Ajuntament de Mataró. És un servei d’atenció domiciliària, mitjançant un aparell que s’instal·la en el domicili de l’usuari, connectat a la línia telefònica amb una central de senyals d'emergència. Els usuaris reben una atenció permanent i a distància, assegurant una resposta ràpida en cas d'emergència.
Per poder-ho demanar és necessari disposar de telèfon fix i/o mòbil amb caixa de veu. Per complimentar el servei local de teleassistència i aconseguir una major seguretat davant de situacions de risc, s’ofereix diferents tipus de detectors: de gas, de fum, de monòxid de carboni, de passivitat i carechat (suport a persones sordes).
|
Qui ho pot demanar? |
Persones empadronades a Mataró amb autonomia limitada i amb dependència a causa de l’edat (més de 65 anys) o del seu estat físic (menors de 65 anys amb grau de disminució reconegut mínim del 65%), amb capacitats per a la utilització correcte del servei (és a dir, que no pateixen cap malaltia mental o demència), que viuen soles o amb persona de similar edat.
|
Quin cost té? |
Cap
|
En quines dates es pot fer? |
Sempre
|
Com i on es pot fer? |
- Per internet
- Al telèfon d’atenció ciutadana 010 gratuït (De dilluns a divendres de les 9.00 a les 19.00 h) o bé al 900 859 009 si truqueu fora de Mataró.
|
Quins documents s'han de portar? |
Cap |
Quant temps triga la resposta? |
La sol·licitud queda en llista d'espera pendent de valoració tècnica. El temps d'espera estimat és de 8 mesos.
|
Quina documentació es lliura? |
Comprovant de la petició
|
Altres informacions d'interès: |
En cas que es denegui la Teleassistència pública pot tenir aquest servei en empreses privades com ara:
La Creu Roja
|
Preguntes més freqüents: |
Cal alguna instal·lació?
L'únic element imprescindible és disposar de telèfon fix i/o mòbil amb caixa de veu.
|