Si us plau, esperi.
Si us plau, esperi.

CABECERA

 
 
 

MIGAS DE PAN


CONTENIDO

Detalls del procediment : Adequació d'habitatge: informe municipal per adjuntar a la demanda de reagrupament familiar o renovació de permisos de residència

Descripció

Adequació d'habitatge: informe municipal per adjuntar a la demanda de reagrupament familiar o renovació de permisos de residència

Iniciar tràmit

Detalls

Nom del tràmit
Adequació d'habitatge: informe municipal per adjuntar a la demanda de reagrupament familiar o renovació de permisos de residència
Què és i per a què serveix?

És la inspecció que es realitza per acreditar l’adequació de l’habitatge. Hi ha dos tipus de sol·licituds:

  • INF01: adequació de l’habitatge per al reagrupament familiar. (Per sol·licitar el reagrupament d’algun familiar).
  • INF04: adequació de l’habitatge per renovació de residència per reagrupament familiar (quan es renova la residència i hi ha hagut un canvi de d’habitatge).
Qui ho pot demanar?
  • INF01: el sol·licitant és la persona estrangera que pretén reagrupar la seva família.

Ha de ser persona no comunitària, major d’edat i disposar d'una autorització de residència renovada o en procés de renovació.

  • INF04: el sol·licitant és la persona estrangera que ha reagrupat la seva família a la qual li caduca l’autorització de residència per reagrupament i que hi hagi un canvi d’habitatge respecte del que va acreditar en el moment del reagrupament

Ha de ser persona no comunitària, major d’edat i disposar d’una autorització de residència renovada.

Quin cost té?

El que s'estableix a les Ordenances Fiscals.

Prèviament a la sol·licitud s'ha d'efectuar el pagament de la taxa de la Generalitat

En quines dates es pot fer?

Sempre.

Com i on es pot fer?

- Personalment a les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana

Quins documents s'han de portar?

Pel que fa a la persona que fa la sol·licitud:

  • Original i fotocòpia del permís de residència i passaport de la persona sol·licitant (hauran de ser vigents en el moment de la sol·licitud, en cas contrari s’haurà d’acompanyar del resguard de renovació).

Pel que fa a l’habitatge a inspeccionar:

Cal aportar el document que acrediti la tinença de l’habitatge (títol de propietat, contracte de lloguer o altres).

El títol que habilita per a l’ocupació de l’habitatge s’ha de referir a la persona sol·licitant o bé al cònjuge o parella de fet, ascendents i descendents de primer grau i línia directa:

Títol de propietat:

  • Escriptura de propietat degudament registrada al registre de la propietat o amb els tràmits iniciats.
  • Darrer rebut d’algun dels subministres de l’habitatge a nom del propietari.

Contracte de lloguer:

  • Contracte de lloguer registrat a l’INCASOL.
  • Darrer rebut de lloguer nom del llogater.
  • Darrer rebut d’algun dels subministres de l’habitatge.

El contracte de lloguer ha de tenir una vigència mínima de 12 mesos des de la sol·licitud de la inspecció.

Altres títols:

  • Situacions emparades en relacions contractuals o en la titularitat de drets reals que permetin l’ús de l’habitatge. Acreditar documentalment:
  • Contracte de treball on especifiqui l’ús d’habitatge
  • Escriptura pública de reconeixement d’un dret real
  • ...
Quant temps triga la resposta?

Uns 2 mesos des de la data de la sol·licitud.

Quina documentació es lliura?

El Departament de Benestar Social i Família, mitjançant la Direcció General per a la Immigració, emetrà un informe d'adeqüació de l'habitatge favorable o desfavorable en funció que s'acrediti suficientment la seva idoneïtat per atendre les necessitats del reagrupant i les dels familiars que pretén reagrupar.

L'informe es fonamentarà en la documentació que acompanyi la sol·licitud, en l'informe tènic elaborat per l'Ajuntament on la persona reagrupant tingui el seu domicili habitual i, si és el cas, en la informació consultada a atres administracions o organismes. Aquest informe s'enviarà a l'Oficina d'Estrangers i a la persona estrangera sol·licitant, per correu certificat, a l'adreça que hagi fet constar en el formulari de sol·licitud.

Altres informacions d'interès:

Per a obtenir l'informe es farà una inspecció a l'habitatge. És imprescindible que el sol.licitant hi sigui present.
Per saber l'estat de tramitació l'interessat ha de trucar el Telèfon 012 de la Generalitat

Documentació necessària per sol·licitar l'informe d'habitatge

Terminis i còmput persones empadronades

Informe d’estrangeria d’adequació de l’habitatge per al reagrupament familiar (tràmit Generalitat)

Notificacions electròniques tràmits Generalitat

Sol·licitud devolució ingressos indeguts Generalit (si hi ha algun error en el pagament de les taxes)

Marc legal:

INSTRUCCIO DGI/BSF/1/2014 de criteris d'elaboració dels informes d'estrangeria

Reglament sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social

Formularis per a la seva descàrrega

Documentació necessaria per informes d'habitatge

Documentació necessaria per informes d'habitatge

PIE DE PAGINA


MENSAJE DE ESPERA


Processant la seva petició...
si us plau esperi.
si us plau esperi.