Nom del tràmit |
Salut Pública: Sol·licitud d'autorització sanitària de funcionament d'establiments de tatuatge, pírcing i micropigmentació |
Què és i per a què serveix? |
És la declaració que s'ha de presentar conforme el titular de l'establiment i de l'activitat manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l'exercici d'aquesta activitat. Se sotmeten a aquest règim els establiments de tatuatge, pírcing i micropigmentació |
Termini de presentació |
Previ al funcionament de l’activitat |
Qui ho pot demanar? |
El titular de l'activitat o el seu representant. |
Quin cost té? |
El que estableixen les Ordenances Fiscals (3.7.- TAXA PER LES LLICÈNCIES AMBIENTALS, AUTORITZACIONS AMBIENTALS I COMUNICACIONS PRÈVIES, I PELS CONTROLS POSTERIORS A L’INICI DE L’ACTIVITAT) |
En quines dates es pot fer? |
Sempre. La declaració responsable es presenta quan es vol iniciar una activitat de tatuatge, pírcing i micropigmentació, i un cop finalitzades les obres i instal·lacions necessàries per dur-la a terme. |
Com i on es pot fer? |
- Per internet adjuntant, si és el cas, la documentació requerida - Les persones físiques (autònoms) també poden presentar la sol·licitud a les Oficines d'atenció i assistència a la ciutadania.
|
Quins documents s'han de portar? |
Sol·licitud (model normalitzat)
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR EN TOTS ELS CASOS - Fotocòpia del CIF de l’empresa ( DNI o NIF si és una persona física) on consti la raó social i el domicili social.
- En cas de canvi de titular/ Raó social o CIF/NIF, la fotocòpia ha de ser del nou CIF o NIF on constin les noves dades.
DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL EN CADA CAS
PER A AUTORITZACIÓ INICIAL - Descripció detallada de les instal·lacions amb plànols.
- Descripció detallada de les activitats que es pretenen dur a terme en el local.
- Descripció detallada dels materials a utilitzar, i dels equipaments i instrumentals destinats a les operacions d’esterilització i desinfecció, així com les seves corresponents autoritzacions administratives.
- Descripció dels procediments de neteja i desinfecció de les instal·lacions.
- Documentació acreditativa de la formació del personal aplicador, de conformitat amb el què estableix el capítol V del decret 90/2008, de 22 d’abril, pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higienicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques.
- Acreditació de la recollida de residus de risc mitjançant còpia del contracte amb un gestor autoritzat de residus sanitaris.
- Document informatiu (consentiment informat) sobre les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing a lliurar a la persona usuària d’acord amb l’article 5.2 del decret 90/2008, de 22 d’abril.
- Dades del personal: Aportar llistat de les pesones que treballen a l'activitat amb còpia del DNI, còpia del certificat de vacunació d'Hepatitits B i Tètanus i del diploma del curs de formació higienicosanitària o equivalent.
- Disposar dels protocols d'asèpsia de la pell
- Disposar de cartells informatius segons la normativa vigent
PER A CANVI DE TITULAR O RAÓ SOCIAL/ CANVI DE NIF O CIF / CANVI DE DOMICILI SOCIAL - Fotocòpia simple del document públic o privat acreditatiu del canvi (en cas de document privat ha d’estar signat per les dues parts, escriptura de constitució i modificacions d’entitats jurídiques, nou NIF o CIF, nou domicili social,...).
- Per a canvis de titular o de raó social, cal aportar document acreditatiu conforme s’ha tramitat el canvi de titular o de raó social en la llicència d’activitats.
AMPLIACIÓ O CANVI D’INSTAL•LACIONS O D’ACTIVITAT - Memòria descriptiva de la nova activitat i/o les noves instal·lacions.
- Si s’han produït canvis en les instal·lacions, aportar plànol o croquis de l’establiment. Cal incloure la situació de les sales de treball, d’esterilització, distribució de les lliteres, armaris per al material, armaris per a la roba de treball, situació de superfícies de treball, altres equipaments, punts d’aigua, rentamans...
- Dades del personal: Aportar llistat de les persones que treballen a l’activitat amb fotocòpia del DNI, fotocòpia del certificat de vacunació d’Hepatitis B i Tètanus i del diploma del curs de formació higienicosanitària o equivalent.
|
|
Quant temps triga la resposta? |
Fins a tres mesos |
Efectes del silenci administratiu |
No opera. |
Vies de reclamació |
Les ordinàries del procediment administratiu. |
Quina documentació es lliura? |
En el moment de la presentació, còpia de la sol·licitud. Posteriorment s’envia resolució amb el número d’autorització atorgat. |
Altres informacions d'interès: |
Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades consignades a aquesta declaració responsable detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la. Si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial el servei tècnic municipal elevarà proposta a l’òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efecte la declaració. |
Marc legal: |
Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques Decret 90/2008, de 22 d'abril, pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higienicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes practiques |