|
Nom del tràmit |
Vehicles: Sol·licitar la retirada de vehicles abandonats a la via pública
|
Què és i per a què serveix? |
Qualsevol persona que observi que un vehicle està aparcat a la via pública durant més d'un mes en el mateix lloc i que compleix els requisits recollits a l'apartat "Quins documents s'han d'aportar", pot demanar a l'Ajuntament la seva retirada. |
Qui ho pot demanar? |
Tothom.
|
Quin cost té? |
- Per a la persona que avisa l'Ajuntament, cap. - Per al propietari del vehicle, el que derivi de la retirada i de l'estada del vehicle al dipòsit municipal.
|
En quines dates es pot fer? |
Sempre
|
Com i on es pot fer? |
- Per internet
- Personalment als llocs següents: Servei d'Atenció Ciutadana
Opcionalment també es pot fer la sol·licitud al Servei de la Policia Local
|
Quins documents s'han de portar? |
Sol·licitud, on s'especifiqui que el vehicle compleix alguna de les condicions següents:
- Presenta desperfectes que fan impossible que funcioni.
- No disposa de plaques de matrícula.
- Presenta una manca de conservació que permet pensar que ha estat abandonat, és impossible moure'l o comporta perill per a la seguretat viària.
|
Quant temps triga la resposta? |
Depèn de la disposició de terminis i dels mecanismes legals pertinents
|
Quina documentació es lliura? |
- A la persona que fa la sol·licitud de retirada, el comprovant de la presentació de la denúncia d'abandonament.
- Al propietari del vehicle, la notificació de la retirada i dipòsit del vehicle (se li envia per correu). |
Altres informacions d'interès: |
- El titular pot renunciar a la propietat del vehicle un cop hagi estat retirat de la via pública.
- Passat el termini legalment establert, i un cop caducat el procediment de retirada de vehicles abandonats a la via pública, s'inicia la tramitació del procediment de desballestament o de subhasta. |
Marc legal: |
Ordenança Municipal de Circulació. |