Nom del tràmit |
Registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes: Inscripció |
Què és i per a què serveix? |
El registre municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes, té per objecte que l'Ajuntament conegui el nombre d'entitats i organitzacions del municipi, així com llurs finalitats i representativitat, a fi i efecte de fer possible una política municipal correcta de suport i foment de l'associacionisme i de la participació ciutadana. Les entitats inscrites en aquest registre poden sol·licitar l'ús dels recursos públics municipals, presentar-se a les diferents convocatòries de subvencions i formar part de consells i òrgans de participació municipals. |
Qui ho pot demanar? |
Les entitats i associacions sense ànim de lucre, que estiguin legalment constituïdes, que tinguin el seu domicili social a Mataró o bé altres entitats i associacions d'àmbit comarcal, provincial, autonòmic o estatal, legalment constituïdes, que disposin de delegació oficial a Mataró. Totes han de realitzar activitats o tenir per objecte la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veïns d'aquest municipi. |
Quin cost té? |
Cap. |
En quines dates es pot fer? |
Sempre. |
Com i on es pot fer? |
- Per internet adjuntant, si és el cas, la documentació requerida |
Quins documents s'han de portar? |
Si heu fet la inscripció corresponent al Registre d'Associacions de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques i ens autoritzeu a consultar les dades de l'entitat que representeu a l'esmentat Registre i a l'Agència Tributària per a obtenir la documentació requerida per a aquest tràmit, només la sol·licitud d'inscripció emplenada i signada. En cas de no autoritzar la consulta de dades caldrà aportar la documentació establerta al Reglament de Participació Ciutadana per justificar que es reuneixen els requisits de sol·licitud per a: Inscripció d’una entitat: - Sol·licitud d'inscripció al Registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes amb la relació de membres que formen la Junta Directiva.
- Fotocòpia dels estatuts, on hi consti el segell amb el número assignat pel Registre d'Associacions de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya.
- Resolució de la inscripció al Registre d'Associacions de la Generalitat.
- NIF de l'Entitat.
|
|
Quant temps triga la resposta? |
Fins a tres mesos. |
Quina documentació es lliura? |
• En el moment de la sol·licitud: Resguard de la sol·licitud presentada. • En el moment de la resolució: Notificació del número d'inscripció del Registre Municipal d'Entitats. |
Altres informacions d'interès: |
Constitució d’una associació. Inscripció al Registre d'Associacions de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya. |
Marc legal: |
Reglament de participació ciutadana |