Nom del tràmit |
Ajuts per al foment de l'activitat econòmica: Ajuts Aixequem persianes, per a l'impuls i la reactivació socioeconòmica de la ciutat. |
Què és i per a què serveix? |
El projecte “Aixequem persianes” persegueix recuperar activitat econòmica a la ciutat, reobrint locals actualment en desús, en planta baixa i situats en trama urbana, i facilitant que persones emprenedores puguin realitzar-hi la seva activitat.
|
Qui ho pot demanar? |
Poden demanar aquests ajuts aquelles persones físiques o jurídiques que participin en el projecte “Aixequem Persianes” en alguns d’aquests supòsits:
- Propietaris/es de locals buits que s’adhereixen al projecte i lloguin el local, tot complint les condicions següents:
- El preu de lloguer haurà d’estar un 25% com a mínim per sota del preu mig dels lloguers del carrer o de la zona de referència.
- L’increment anual del lloguer durant els primers tres anys no podrà ser superior al de l’IPC de Catalunya.
- Que la persona física o jurídica que posi en marxa el projecte empresarial en el local pel qual sol·licita l’ajut el/la propietari/ària, presenti la sol·licitud d’ajut en la mateixa convocatòria i reuneixi tots els requisits per a ser-li atorgat.
- No tenir relació de parentiu de primer grau amb la persona que posi en marxa el projecte empresarial en el local pel qual sol·licita l’ajut el/la propietari/ària.
- Persones físiques o jurídiques que posin en marxa un projecte empresarial durant aquest exercici dins el projecte “Aixequem persianes”, en un local a peu de carrer, en un local a peu de carrer, obert al públic i situat en trama urbana, i que reuneixin les condicions següents:
- Podran ser objecte d'aquests ajuts els següents projectes:
- Projectes que iniciïn una activitat comercial i/o de serveis (emprenedors)
- El trasllat d'una activitat ja existent, d'un local a un altre, quan el trasllat s'efectuï d'un local situat en planta alta a un altre que estigui, obert al públic, a peu de carrer i situat en trama urbana.
- L'obertura de nou establiment per una activitat ja existent a Mataró
- L'activitat comercial i/o de serveis s'ha d'exercir a la ciutat de Mataró, en un local obert de cara al públic i a peu de carrer.
- Que no es tracti de concessions de llicències administratives
- La data d'inici de l'activitat haurà d'estar compresa entre l'1 d’octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024.
En tots els casos hauran de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament i la resta d’administracions.
No podran ser beneficiaris d’aquestes subvencions, les persones afectades per les prohibicions contingudes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
|
Quin cost té? |
Cap
|
En quines dates es pot fer? |
Des del 3 de juliol fins al 14 d'octubre de 2024 (Ampliat termini de presentació)
|
Com i on es pot fer? |
- Per internet adjuntant la documentació requerida
Si no disposeu d'identificació electrònica consulteu la Guia sobre com obtenir i utilitzar l'idCat Mòbil o sol·liciteu un certificat idCAT a les Oficines d'Atenció i Assistència a la Ciutadania.
Si sou una persona física (persona en règim d'autònom) i teniu dificultats per a la tramitació electrònica contacteu-nos a seu@ajmataro.cat per fer-vos l'assistència que necessiteu (assistència via mail, telefònica o presencialment a Espai Mataró Connecta)
|
Quins documents s'han de portar? |
En el cas dels propietaris/es dels locals buits adherits al projecte:
- Document identificatiu de la persona física o jurídica sol·licitant (DNI/NIE/NIF).
- Declaració responsable del compliment dels requisits de les persones beneficiàries establerts a la base 5a B) d’aquestes bases reguladores.
- Certificat de titularitat del compte bancari on s’hagi de fer la transferència de l’ajut atorgat, si s’escau.
- Còpia de l’escriptura de propietat del local o nota simple registral que n’acrediti la titularitat.
- Sol·licitud d’adhesió al projecte Aixequem Persianes a Mataró.
- Rebut de pagament de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres. (La data de pagament ha d’estar inclosa dins del termini d’execució previst a la clàusula vuitena, és a dir entre l’1 de juliol de 2023 i el 30 de setembre de 2024).
- Rebut de pagament de la taxa per l'obtenció de la llicència urbanística. (La data de pagament ha d’estar inclosa dins del termini d’execució previst a la clàusula vuitena, és a dir entre l’1 de juliol de 2023 i el 30 de setembre de 2024).
- Contracte de lloguer del local on es desenvoluparà l’activitat i pel qual s’ha sol·licitat l’ajut.
En el cas d’emprenedors/es que iniciïn activitat econòmica en un dels locals buits adherits al projecte:
- Document identificatiu de la persona física o jurídica sol·licitant (DNI/NIE/NIF).
- Declaració responsable del compliment dels requisits de les persones beneficiàries establerts a la base 5a B) d’aquestes bases reguladores.
- Certificat de titularitat del compte bancari on s’hagi de fer la transferència de l’ajut atorgat, si s’escau.
- Compte justificatiu que indiqui de forma expressa la relació de despeses subvencionables segons model normalitzat.
- Factures i/o liquidacions que justifiquin les despeses efectivament realitzades i els comprovants del seu pagament: mitjançant: rebut, domiciliació, document de la transferència bancària on consti el concepte, destinatari, import i data de pagament, taló nominatiu, etc. (La data de pagament ha d’estar inclosa dins del termini d’execució previst a la clàusula vuitena, és a dir entre l’1 de juliol de 2023 i el 30 de setembre de 2024).
- Contracte de lloguer o compravenda del local on es desenvolupa l’activitat.
|
Quant temps triga la resposta? |
El termini màxim per a la resolució serà de tres mesos des de la data màxima de la presentació de la sol·licitud.
|
Efectes del silenci administratiu |
Transcorregut el termini fixat sense que s'hagi notificat una resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud d’atorgament de la subvenció.
|
Quina documentació es lliura? |
Comprovant de la sol·licitud
|
Altres informacions d'interès: |
Per a consultes sobre aquesta subvenció contacteu amb Promoció Econòmica comerc@ajmataro.cat
|
Preguntes més freqüents: |
Actuacions subvencionables i quantia de les subvencions
a) En el cas de les persones propietàries dels locals buits adherits al projecte: Seran subvencionables les següents despeses fins a un límit màxim de 1.000 €:
- Ajut equivalent al 100% de l’import de l’Impost sobre Béns Immobles per l’exercici 2024, fins a un màxim de 1.000 euros.
- En el cas que el local en el qual es desenvolupa l’activitat tingués diferents referències cadastrals només s’acceptarà la sol·licitud per una referència cadastral.
- L’import pagat en concepte de l’ICIO (impost sobre construccions, instal·lacions i obres), per la rehabilitació del local per llogar, a nom del/de la propietari/ària.
- L’import pagat per a l’obtenció de la llicència urbanística per la rehabilitació del local per llogar, a nom del/de la propietari/ària.
b) En el cas de les persones emprenedores que iniciïn activitat econòmica en un dels locals buits adherits al projecte:
Seran subvencionables les següents despeses directes necessàries per a la posada en marxa del projecte empresarial i fins a un límit màxim de 1.500 € :
|
Marc legal: |
Convocatòria per a la concessió d'ajuts per al Projecte Aixequem Persianes, per a l'impuls i la reactivació socioeconòmica de la ciutat, per a l'exercici 2024 Ampliació del termini màxim de presentació de sol·licituds de la convocatòria 2024 dels ajuts del Projecte Aixequem Persianes, per a l'impuls i la reactivació socioeconòmica de la ciutat.
|