Nom del tràmit |
Padró Municipal d'Habitants: Alta per naixement |
Què és i per a què serveix? |
És la sol·licitud d'alta al Padró municipal d'habitants de Mataró d'un nadó.
|
Qui ho pot demanar? |
Per internet, els progenitors del nadó.
Presencialment, els progenitors, tutors legals del nadó o qualsevol altra persona que aporti la documentació requerida.
|
Quin cost té? |
Cap.
|
En quines dates es pot fer? |
En el termini d'un any des de la data de naixement del nadó. Posteriorment a aquesta data caldrà sol·licitar una alta al padró d'habitants per altra causa, com ara l'omissió de l'empadronament inicial.
|
Com i on es pot fer? |
- Per internet, a través d'aquest tràmit, sempre que els progenitors convisquin al mateix domicili.
- Presencialment, a les Oficines d'Atenció i Assistència a la Ciutadania.
|
Quins documents s'han de portar? |
- Si es fa per internet, sempre que els progenitors convisquin al mateix domicili, Certificat de naixement emès pel Registre Civil.
- Si es fa presencialment:
- Si el menor s’empadrona amb els seus progenitors i aquests estan empadronats al mateix domicili, el tràmit pot efectuar-lo qualsevol persona, que haurà d’informar de les dades del domicili, s’haurà d’identificar amb el seu document d’identitat i haurà d’aportar original del llibre de família o certificat de naixement.
- Si el menor s’empadrona amb un dels progenitors s’haurà d’aportar:
- Original del llibre de família o certificat de naixement
- Autorització conjunta dels dos progenitors, amb signatura original. Aquesta autorització es pot efectuar de manera presencial, és a dir personant-se conjuntament els progenitors a les Oficines d’Atenció i Assistència a la Ciutadania o bé amb la Declaració responsable de progenitors.
- Original o fotocòpia dels documents d’identitat dels progenitors.
|
Quant temps triga la resposta? |
Si el tràmit es fa per internet s'envia certificat d'empadronament de manera electrònica en el termini de 3 dies laborables.
Si el tràmit es fa presencialment el tràmit és immediat.
|
Quina documentació es lliura? |
Si el tràmit es fa per internet, comprovant de la petició i posteriorment certificat d'empadronament.
Si el tràmit es fa presencialment, certificat d'empadronament.
|
Marc legal: |
Reial Decret 1690/1986, de 11 de juliol del Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals
Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Subsecretaria del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’ Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, por la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal”.(BOE 02/05/2020)
|