Si us plau, esperi.
Si us plau, esperi.

CABECERA

 
 
 

MIGAS DE PAN


CONTENIDO

Detalls del procediment : Padró Municipal d'Habitants: Sol·licitud d'alta al padró municipal per naixement

Descripció

Padró Municipal d'Habitants: Sol·licitud d'alta al padró municipal per naixement

Detalls


Nom del tràmit
Padró Municipal d'Habitants: Alta per naixement
Què és i per a què serveix?

És la sol·licitud d'alta al Padró municipal d'habitants de Mataró d'un nadó. 

Qui ho pot demanar?

Per internet, els progenitors del nadó.   

Presencialment, els progenitors, tutors legals del nadó o qualsevol altra persona que aporti la documentació requerida. 

Quin cost té?

Cap.

En quines dates es pot fer?

En el termini d'un any des de la data de naixement del nadó. Posteriorment a aquesta data caldrà sol·licitar una alta al padró d'habitants per altra causa, com ara l'omissió de l'empadronament inicial. 

Com i on es pot fer?

- Per internet, a través d'aquest tràmit, sempre que els progenitors convisquin al mateix domicili. 

- Presencialment, a les Oficines d'Atenció i Assistència a la Ciutadania.  

Quins documents s'han de portar?
  • Si es fa per internet, sempre que els progenitors convisquin al mateix domicili, Certificat de naixement emès pel Registre Civil.
  • Si es fa presencialment:
    • Si el menor s’empadrona amb els seus progenitors i aquests estan empadronats al mateix domicili, el tràmit pot efectuar-lo qualsevol persona, que haurà d’informar de les dades del domicili, s’haurà d’identificar amb el seu document d’identitat i haurà d’aportar original del llibre de família o certificat de naixement.
    • Si el menor s’empadrona amb un dels progenitors s’haurà d’aportar:
      • Original del llibre de família o certificat de naixement
      • Autorització conjunta dels dos progenitors, amb signatura original. Aquesta autorització es pot efectuar de manera presencial, és a dir personant-se conjuntament els progenitors a les Oficines d’Atenció i Assistència a la Ciutadania o bé amb la Declaració responsable de progenitors.
      • Original o fotocòpia dels documents d’identitat dels progenitors.
Quant temps triga la resposta?

Si el tràmit es fa per internet s'envia certificat d'empadronament de manera electrònica en el termini de 3 dies laborables.

Si el tràmit es fa presencialment el tràmit és immediat. 

Quina documentació es lliura?

Si el tràmit es fa per internet, comprovant de la petició i posteriorment certificat d'empadronament.

Si el tràmit es fa presencialment, certificat d'empadronament.  

Marc legal:

Reial Decret 1690/1986, de 11 de juliol del Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals

Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Subsecretaria del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’ Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, por la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal”.(BOE 02/05/2020)


PIE DE PAGINA


MENSAJE DE ESPERA


Processant la seva petició...
si us plau esperi.
si us plau esperi.