Cal presentar la declaració corresponent segons Models de declaració cadastral aprovats per la Direcció General de Cadastre.
1. Les declaracions d'alta s'han de presentar a la Direcció General del Cadastre o a l'Ajuntament acompanyades de la documentació següent:
fotocòpia de l'últim rebut tributari de l'Impost sobre Béns Immobles o contribució territorial satisfet sobre la finca objecte de declaració, si es disposa d'aquest rebut.
2. Segons el tipus de declaració, s'han d'adjuntar els següents documents:
2.1 En cas de nova construcció, ampliació, reforma o rehabilitació:
- Plànol de situació.
- Plànol del solar.
- Plànols definitius de cada planta diferent.
- Certificat final d'obra o llicència de primera ocupació.
- Fulls d'annexos de dades tècniques (quan hi hagi més d€un titular, tants fulls de l'annex I -relació de titulars- com siguin necessaris)
2.2 En cas de demolició total o parcial:
- Fotocòpia del document acreditatiu de la demolició.
- Descripció gràfica de la situació resultant.
2.3 En cas de modificació d'ús o destinació:
- Fotocòpia del document que acrediti la modificació o variació.
- Quan hi hagi més d'un titular, tants fulls de l'annex I -relació de titulars- com siguin necessaris.
2.4 En cas de variació de la naturalesa del bé:
- Fotocòpia del document origen del canvi de naturalesa del bé.
- Plànols o croquis acotats.
2.5. En cas de constitució de dret reial:
- Fotocòpia del document de constitució de dret reial.
2.6. En cas d'atorgament de concessió administrativa:
- Fotocòpia del document de concessió.
2.7. En cas de divisió propietat horitzontal:
- Fotocòpia del document pel qual s'efectua la divisió.
- Tants fulls de relació de titulars com siguin necessaris. (model a l'annex I)
2.8. En cas d'agrupació de finques:
- Document pel qual s'efectua l'agrupació.
- Plànol de la situació anterior.
- Plànol de la situació resultant.