Si us plau, esperi.
Si us plau, esperi.

CABECERA

 
 
 

MIGAS DE PAN


CONTENIDO

Detalls del procediment : Tributs i taxes: sol·licitud de fraccionament del pagament (pagament a terminis)

Descripció

Tributs i taxes: sol·licitud de fraccionament del pagament (pagament a terminis)

Iniciar tràmit

Detalls

Nom del tràmit
Tributs i taxes: Sol·licitud de fraccionament del pagament (pagament a terminis)
Què és i per a què serveix?

Sol·licitud de fraccionament/ajornament del pagament dels impostos, les taxes i els preus públics.

Els ciutadans o les empreses poden sol·licitar pagar els deutes dels impostos, les taxes i els preus públics municipals (Ordenances fiscals) de forma fraccionada. Les quantitats ajornades o fraccionades s'han de pagar amb l'interès de demora, tal com especifica la Llei General Tributària.

S'hauran de fonamentar les dificultats de tresoreria que impedeixen efectuar la totalitat del pagament del deute.

Qui ho pot demanar?

Les persones o societats mercantils que:

  • Són titulars d'impostos, taxes o preus públics.
  • Poden justificar degudament les dificultats que tenen per fer el pagament en el moment i la forma habitual.
  • Estan al corrent de pagament amb l'Ajuntament.
Quin cost té?

Cap.

En quines dates es pot fer?

Abans de l'últim dia del termini de pagament corresponent.

Com i on es pot fer?


A l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona


Quins documents s'han de portar?
  • Sol·licitud on s'ha d'especificar quin pagament es vol fraccionar.
  • Si es tracta de persones físiques:
    • Còpia del DNI del sol·licitant.
    • Si  el sol·licitant no és el titular del deute han d’aportar autorització del titular i còpia dels 2 DNI. 
    • Si no s'autoritza a la consulta de dades de l'IRPF caldrà aportar la darrera declaració de la renda.
  • Si es tracta de persones jurídiques:
    • Còpia del NIF de la societat, còpia del DNI de l’administrador de la societat i escriptura de poders de l’administrador (o algun altre document que acrediti aquests poders).
    • Darrera declaració de l'Impost de Societats i balanç de situació actualitzat o qualsevol altra documentació acreditativa de les dificultats transitòries de tresoreria.
  • Per deutes en titularitat d’herències jacents (persones jurídiques) còpia del DNI del sol·licitant i acreditació de que aquest és interessat o representant d’aquesta herència jacent (testament, ultimes voluntats, acreditació del parentiu amb el difunt ...). 
Quant temps triga la resposta?

El termini habitual és de 15 dies

Quina documentació es lliura?
 - Resguard en el moment de presentar la sol·licitud.
 - Posteriorment, l'autorització o la denegació del fraccionament de pagament.
Altres informacions d'interès:

En tots els casos s'hauran de fonamentar i acreditar les dificultats de tresoreria que impedeixen efectuar la totalitat del pagament del deute. 

- Requisits per a la concessió d'un ajornament o fraccionament:

  • No podran ser objecte d'ajornament o fraccionament els deutes d'import principal inferior a 60 euros
  • Els deutes d'import principal inferior a 30.000 euros es podran ajornar o fraccionar sense necessitat de presentar cap garantia. Per a imports superiors s'haurà de detallar la garantia que s'ofereix. 
  • Els deutes es podran ajornar o fraccionar per un període màxim de:
    • 18 mesos, per a deutes d'import inferior a 1.500 euros
    • 24 mesos, per a deutes compresos entre 1.500 i 5.000 euros
    • 36 mesos, per a deutes superiors a 5.000 euros

Guia del contribuent

Marc legal:

Ordenances fiscals municipals

Ordenances de l'Organisme de Gestió Tributària

Calendari fiscal municipal

Formularis per a la seva descàrrega

Sol·licitud de fraccionament / ajornament de tributs

Sol·licitud de fraccionament / ajornament de tributs

Sol·licitud de fraccionament / ajornament de multes

Sol·licitud de fraccionament / ajornament de multes

Plantilles.

Fitxer que conté totes les plantilles del procediment.

PIE DE PAGINA


MENSAJE DE ESPERA


Processant la seva petició...
si us plau esperi.
si us plau esperi.