Nom del tràmit |
Recollida de residus d'activitats (Brossa Comercial): Homologació de gestors de recollida de residus |
Què és i per a què serveix? |
És la sol·licitud per poder obtenir l’autorització de l’Ajuntament de Mataró com a empresa gestora de recollida de residus comercials.
Serveix per donar dret a l’exempció de pagament de la taxa per la prestació del servei de recollida, transport i tractament dels residus municipals generats a les activitats als clients que l’empresa autoritzada tingui a Mataró.
També es pot sol.licitar amb aquest tràmit la recollida de roba o oli d’origen domèstic en espais privats de la ciutat de Mataró.
|
Qui ho pot demanar? |
Activitats gestores de residus privats que operin al municipi de Mataró.
|
Quin cost té? |
L’establert a la taxa d’homologació de gestors autoritzats per recollida de residus (3.2 TAXA PELS DOCUMENTS QUE EXPEDEIXI O QUE ESTENGUI L’ADMINISTRACIÓ O LES AUTORITATS MUNICIPALS A INSTÀNCIA DE PART)
|
En quines dates es pot fer? |
En qualsevol moment
|
Com i on es pot fer? |
- Per internet adjuntant la documentació requerida
- Les persones físiques (autònoms) també poden fer la presentació personalment a les Oficines d'atenció i assistència a la ciutadania
|
Quins documents s'han de portar? |
Contracte
- Documentació administrativa:
- Sol·licitud segons model normalitzat.
- Original o còpia compulsada de la constitució de la societat, degudament inscrita al Registre Mercantil (*).
- Original o còpia compulsada dels poders del que signa la petició, degudament inscrits al Registre Mercantil (*).
- Original o còpia compulsada del DNI de la persona que presenti la sol·licitud (*).
- Original o còpia compulsada del DNI de la persona que signa la petició (*).
- Original o còpia compulsada de l’IAE (*).
- Original o còpia compulsada de l’autorització de l’Agència de Residus de Catalunya, com a gestor o com a transportista, en el cas que sigui necessària l’autorització per transport del residu sol·licitat.
- Acreditació de la constitució d’una assegurança de responsabilitat civil.
- Documentació justificativa d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de la Seguretat Social exigides per la normativa vigent (*). L’Ajuntament comprovarà d’ofici que no hi ha deutes tributaris amb la hisenda municipal.
- Memòria tècnica
- Declaració de mitjans materials
(*) Aquests documents podran ser substituïts pel certificat d'estar inscrit al Registre Electrònic d'Empreses Licitadores de la Generalitat de Catalunya.
|
Quant temps triga la resposta? |
Un cop comprovada la documentació l’Ajuntament envia al sol·licitant el corresponent certificat d’homologació.
|
Quina documentació es lliura? |
Comprovant de la presentació.
Liquidació de taxes.
|
Altres informacions d'interès: |
Per a la consultes o informació més detallada contacteu-nos a mataroneta@ajmataro.cat
Tràmits relacionats:
Recollida de residus d'activitats (Brossa Comercial): Acreditació anual del servei de recollida mitjançant gestor homologat
|
Marc legal: |
Ordenança general de residus urbans i neteja viària (Annex 1 - Autorització de gestors privats de residus per l'Ajuntament de Mataró)
Ordenances Fiscals
|