Si us plau, esperi.
Si us plau, esperi.

CABECERA

 
 
 

MIGAS DE PAN


CONTENIDO

Detalls del procediment : Llicències d'obres: Llicència d'obres

Descripció

Llicències d'obres: Llicència d'obres

Iniciar tràmit

Detalls

Nom del tràmit
Llicències d’obres: Llicència d’obres
Què és i per a què serveix?

És la sol·licitud de llicència d'obres o edificació per a l'autorització d'algun dels següents actes edificatoris:

  • Obra nova.
  • Gran rehabilitació o rehabilitació integral en edificis existents.
  • Ampliació de superfície o volum construït.
  • Reforma - Rehabilitació - Consolidació d’edifici existent.
  • Enderroc total o parcial.
  • Canvi d’ús a residencial o canvi d’ús a altres usos superior al 50% de la totalitat de l’edifici.
  • Obres a l’exterior de l’edifici (moviments de terres, etc.).
  • Obres en edifici amb elements de protecció arquitectònica.
  • Altres obres que no estiguin subjectes a comunicació prèvia.
Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona interessada a iniciar una actuació urbanística prevista en el règim de llicència.

Quin cost té?

El que estableixen les ordenances fiscals per: 3.4 TAXA PER LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES, i per 2.3 IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES

En quines dates es pot fer?

Sempre, en qualsevol cas en el moment que, per part de la persona interessada, en resulti necessari i abans d’iniciar les obres.

Com i on es pot fer?

- Per internet adjuntant, si és el cas, la documentació requerida (Es obligatòria la presentació telemàtica en cas què el promotor sigui persona jurídica, o professional.)

Personalment a:

- L'Oficina d'Atenció i Informació del Servei de Llicències i Disciplina d'Obres i Activitats sol·licitant cita prèvia

- Les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana, sol·licitant cita prèvia

- Les empreses o autònoms també poden efectuar aquesta tramitació a l'Oficina Mataró Empresa sol·licitant cita prèvia

Quins documents s'han de portar?

Documentació obligatòria:

  • Base càlcul de l'ICIO (Segons model)
  • Projecte bàsic o executiu signat per tècnic competent i visat pel col·legi oficial corresponent.
  • Fotografia de la finca, especialment mitgeres i voreres que hi confrontin o façana segons la intervenció que es realitzi.
  • Documentació gràfica (situació, emplaçament i règim urbanístic amb indicació de l’àmbit d’intervenció).
  • Estudi de gestió de residus de construcció i demolició (model normalitzat disponible a la seu electrònica de l'Agència de Residus de Catalunya www.arc.cat), signat pel tècnic director de les obres.
  • Fitxa urbanística del PIUM (Portal d'informació urbanística de Mataró).

Altra documentació:

  • Sol·licitud segons model normalitzat degudament signada. Si el tràmit es realitza a través de la seu electrònica, ha d’estar signat electrònicament per la persona interessada o pel seu representant legal.
  • Autorització d’atorgament de representació.
  • Declaració responsable del contractista (Segons model) o document expedit pel Gremi de constructors.
  • Plànol topogràfic.
  • Nomenament del tècnic/a director/a de les obres i de la seva execució (assumeix) visat/s pel/s corresponent/s Col·legi/s Professional/s, quan correspongui, o nomenament de la direcció facultativa visada pel col·legi professional corresponent (abans de l’inici de les obres).
  • Nomenament de constructor o certificat del Gremi de constructors (abans de l’inici de les obres)
  • Estudi de seguretat i salut o Estudi bàsic de seguretat i salut, segons l’establert en el RD 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
  • Designació del coordinador/a de seguretat i salut quan sigui exigible segons el RD 1627/1997, de 24 d’octubre (caldrà presentar-lo abans de l’inici de les obres).
  • Justificació de compliment del programa de control de qualitat visat pel Col·legi Professional corresponent.
  • Document d’acceptació firmat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir el correcte destí dels residus separats per tipus. En aquest document hi haurà de constar el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió (article 11 Decret 89/2010, de 29 de juny, modificat pel RD 210/2018, de 6 d’abril, PRECAT20).
  • Projecte paisatgístic.
  • Qüestionari d’estadística, edificació i habitatge de la Generalitat.
  • En cas de ser preceptiu, Informe previ de la Direcció General competent en matèria de prevenció i extinció d’incendis d'acord amb la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
  • En cas de ser preceptiu, Informe previ de Patrimoni d'acord amb el Pla Especial de Patrimoni.
  • Altra documentació exigible prevista a la normativa vigent.

Si per efectuar l’obra cal ocupar la via pública amb elements auxiliars, caldrà fer la sol·licitud expressa ( (FM 1047) (veure tràmits relacionats)

Per més detall veure l'Ordenança municipal de llicències urbanístiques, i Guia de tràmits de llicències

Quant temps triga la resposta?

El termini màxim per resoldre és de dos mesos segons la legislació general llevat les suspensions previstes en la mateixa.

Quina documentació es lliura?

En fer la sol·licitud, comprovant de la seva presentació
Liquidació de les taxes (rebut).
Llicència d'obres.
Autorització per ocupar la via pública (si es sol·licita expressament).

Altres informacions d'interès:

Tràmts relacionats:

Marc legal:

Reial Decret legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana.

Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.

Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació.

Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.

Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Ordenança municipal de llicències urbanístiques aprovada en sessió de 5 de desembre de 2019 (BOPB 13/12/2019, DOGC 19/12/2019

Reial Decret 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).

Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya

Decret 141/2012, de 30 d’octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat

Formularis per a la seva descàrrega

Declaració responsable contractista

Declaració responsable contractista

Sol·licitud de LLicència d'obres

Sol·licitud de LLicència d'obres

Fitxa de càlcul de pressupost de l'ICIO (Impost sobre construccions, instal·lacions i obres)

Fitxa de càlcul de pressupost de l'ICIO (Impost sobre construccions, instal·lacions i obres)

Plantilles.

Fitxer que conté totes les plantilles del procediment.

PIE DE PAGINA


MENSAJE DE ESPERA


Processant la seva petició...
si us plau esperi.
si us plau esperi.